Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy w Lubaszu
Bip - Strona główna

Dane

Projekt Dobry i Przyjazny Urząd

Obsługa interesantów

Organy władzy publicznej

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Wójt Gminy

Organizacje pozarządowe

Uchwały Rady Gminy

Zarządzenia Wójta Gminy

Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej »

Rejestr działalności regulowanej

Rejestr instytucji kultury

Skargi i petycje »

Gospodarka komunalna informacja i statystyka

Plan zamówień publicznych

Konkursy na realizację zadań publicznych

Rejestr umów

Ochrona danych osobowych

Informacje o środowisku

Deklaracja dostępności

walidacja css walidacja html

Wybory do Sejmu i Senatu 2011: Informacja o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych

INFORMACJE DLA WYBORCÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

W związku z wyborami do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej , które odbędą się w dniu  9 października 2011 r. Urząd Gminy w Lubaszu informuje o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych przewidzianych w przepisach ustawy z dnia  5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy.

 Wyborcy niepełnosprawni biorą udział w wyborach na takich samych zasadach jak pozostali wyborcy, jednakże przysługują im następujące uprawnienia: 

  1. Prawo do głosowania korespondencyjnego.
  2. Prawo do głosowania przez pełnomocnika.
  3. Głosowanie w lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  4. Głosowanie przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.
  5. Korzystanie z pomocy innej osoby w trakcie głosowania w lokalu wyborczym.

 1. Prawo do głosowania korespondencyjnego ma wyborca posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:

a) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12. ust. 2 i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust.5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2009r.,Nr 153,poz.1227 ze zm),

b) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ww. ustawy ,

c) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ww. ustawy,

d) orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidów,

e) orzeczenie o zaliczeniu do II grupy inwalidów,

a także osoby o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.

Zamiar głosowania korespondencyjnego należy zgłosić w terminie do dnia 19 września 2011 r.

Wyznaczono na terenie gminy Lubasz lokal do głosowania korespondencyjnego, tj. Obwodową Komisję Wyborczą  Nr 5 przy ul. Podgórnej 8A w Lubaszu (Publiczne Gimnazjum w Lubaszu).

Zgłoszenia przyjmowane będą w Urzędzie Gminy w Lubasz,ul.Bolesława Chrobrego 37,64-720 Lubasz ( pokój 105) w godzinach od 7.30 – 15.30

Zgłoszenie może być dokonane:

  • ustnie w Urzędzie Gminy w Lubaszu, pokój 105- Urząd Stanu Cywilnego,
  • pisemnie na adres: Urząd Gminy w Lubaszu ,ul.Bolesława Chrobrego 37, 64-720 Lubasz,
  • faksem pod nr 67 2556462
  • formie elektronicznej na adres: lubasz@wokiss.pl

 Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko imię ( imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w gminie Lubasz, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.

Do zgłoszenia należy dołączyć kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.

W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania wraz z pakietem wyborczym nakładek na kart do głosowania sporządzonych w alfabecie Braill’a.

Załącznik Nr 1 - wzór zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego poniżej

Wyborca, nie później niż 7 dni przed dniem wyborów, otrzyma z Urzędu Gminy pakiet wyborczy, który zostanie doręczony do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru.

Dodatkowe informacje uzyskać można pod numerami telefonów: 67 2556083 wew. 17, 67 2556012

 2. Prawo głosowania przez pełnomocnika mają wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, o których mowa w części dotyczącej głosowania korespondencyjnego oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 75 lat.

W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca udzielający pełnomocnictwa składa wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania.

 patrz DZIAŁ: Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu RP  (wzór wniosku)

Do wniosku należy dołączyć

  • pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa

            patrz DZIAŁ: Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu RP (wzór wniosku)

  • kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia  niepełnosprawności , jeżeli  wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 75 lat.
  • kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców prowadzonym przez Gminę Lubasz.

Wniosek taki wraz z załącznikami należy złożyć najpóźniej w dniu 29 września 2011 r. w Urzędzie Gminy w Lubaszu przy ul.Bolesława Chrobrego 37, w godzinach od 7.30 – 15.30.

Akt pełnomocnictwa jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy lub w innym miejscu na obszarze Gminy Lubasz, jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku o jego sporządzenie.

Wyborca ma prawo cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa. W tym celu najpóźniej do dnia 7 października 2011 r. musi złożyć stosowe oświadczenie w Urzędzie Gminy w Lubaszu lub doręczyć takie oświadczenie do właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania.

Wszelkich informacji w sprawie udzielania pełnomocnictw uzyskać można pod nr telefonu 67 2556083 wew. 17, 67 2556012


3. Głosowanie w lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych

Wyborca niepełnosprawny na swój wniosek może głosować w wybranym przez siebie lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wniosek o dopisanie należy złożyć najpóźniej w dniu 26 września 2011 r. Urzędzie Gminy w Lubaszu -pokój nr 105-Urząd Stanu Cywilnego w godzinach od 7.30 – 15.30.


Wyznaczono na terenie gminy Lubasz lokal dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych tj.
Obwodową Komisję Wyborczą Nr 5 przy ul. Podgórnej 8A w Lubaszu (Publiczne Gimnazjum w Lubaszu).

4. Głosowanie przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

Zamiar głosowania przy użyciu nakładek sporządzonych w alfabecie Braille’a wyborca niepełnosprawny powinien zgłosić do Urzędu Gminy w Lubaszu w terminie do dnia 26 września 2011 r.

Zgłoszenie może być dokonane ustnie w Urzędzie Gminy w Lubaszu (pok. 105-Urząd Stanu Cywilnego), pisemnie, na adres Urząd Gminy w Lubaszu,ul.Bolesława Chrobrego 37,64-720 Lubasz, faksem pod nr 67 2556462 lub w formie elektronicznej na adres: lubasz@wokiss.pl

W zgłoszeniu należy wskazać obwód głosowania właściwy dla miejsca zamieszkania wyborcy.

5.Korzystanie z pomocy innej osoby w trakcie głosowania w lokalu wyborczym

Wyborcy niepełnosprawnemu, na jego prośbę, może pomagać w głosowaniu w lokalu wyborczym inna osoba, w tym także niepełnoletnia. Pomoc ta może mieć tylko techniczny charakter; nie może ona polegać na sugerowaniu wyborcy sposobu głosowania lub na głosowaniu w zastępstwie tego wyborcy. Dopuszczalne jest, aby na życzenie wyborcy niepełnosprawnego w pomieszczeniu za zasłoną przebywała osoba udzielająca pomocy. Osobą tą nie może być członek komisji ani mąż zaufania.

 
 

 

Poniżej Informacja Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 9 sierpnia 2011 r. o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października (plik pdf)

http://www.pliki.bip.lubasz.pl/wybory_sejm_senat_2011_informacja_pkw_z_ 9_08_2011.pdf

 

Dokumenty do pobrania:
ZALACZNIK_NR_1_ ZGlOSZENIE_ ZAMIARU _GlOSOWANIA_ KORESPONDECYJNEGO
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2011-09-07 02:54:44)
rozmiar pliku: 12.5Kb
INFORMACJE_ DLA_ WYBORCOW _NIEPELNOSPRAWNYCH
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2011-09-07 02:47:33)
rozmiar pliku: 32.5Kb

   

pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Wybory Prezydenta RP 2020

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego

Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019

Transmisje obrad Sesji Rady Gminy Lubasz

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Wybory samorządowe 2018 »

Prace Rady Gminy »

Przetargi i komunikaty »

Konkursy na stanowisko »

Ochrona środowiska »

Projekty uchwał i materiały na sesje Rady Gminy »

Przydatność wody do spożycia i do kąpieli »

Informacje o stanie mienia

Gminna ewidencja zabytków

Podstawowa kwota dotacji i statystyczna liczba uczniów »

Protokoły z kontroli

Sprawozdania budżetowe

Sprawozdania finansowe

Informacje o zgromadzeniach

Narodowy spis powszechny 2021