Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy w Lubaszu
Bip - Strona główna

Dane

Projekt Dobry i Przyjazny Urząd

Obsługa interesantów

Organy władzy publicznej

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Wójt Gminy

Organizacje pozarządowe

Uchwały Rady Gminy

Zarządzenia Wójta Gminy

Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej »

Rejestr działalności regulowanej

Rejestr instytucji kultury

Skargi i petycje »

Gospodarka komunalna informacja i statystyka

Plan zamówień publicznych

Konkursy na realizację zadań publicznych

Rejestr umów

Ochrona danych osobowych

Informacje o środowisku

Deklaracja dostępności

walidacja css walidacja html

Przetargi i komunikaty: Dzierżawa systemu do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu lądowym (fotoradar)

SG 271.1.2012


Ogłoszenie

o wyborze najkorzystniejszej oferty

Dotyczy: postepowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego:

„Dzierżawa systemu do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu lądowym (fotoradar) z wyposażeniem oraz samochodem do jego transportu, komputerów z oprogramowaniem do obróbki zdjęciowo-mandatowej, drukarki laserowej oraz zapewnienie obsługi techniczno-serwisowej”.

Działając zgodnie z zapisami art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz.U. z dnia 8 czerwca 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) Zamawiająca: Gmina Lubasz, ul. B. Chrobrego 37, 64-720 Lubasz zawiadamia, że w wyniku przeprowadzonego postępowania wybrano ofertę:

Firmy Handlowo-Usługowej
AMB Marzena Bartkowska
ul. Klonowa 1, 87-148 Łysomice

Uzasadnienie wyboru:

W trakcie postepowania złożono jedną ofertę, która spełniała wszystkie wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Podstawą prawną dokonania wyboru oferty jest art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych gdzie jedynym kryterium oceny oferty była cena.
Wybrana oferta była oferta najkorzystniejszą.

Zamawiająca zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

Przewodniczący Komisji Przetargowej
Magdalena Kicza-Stróżyńska

Lubasz, 21 listopada 2012 r.


Informacja dla Wykonawców

Gmina Lubasz, informuje, iż w SIWZ w pkt  24 Opis sposobu obliczenia ceny podano błędnie ilość sesji 18 sztuk/rok a powinno być 50 sztuk/rok (pkt 24 ppkt 2). Podobny błąd wystąpił w umowie w § 6.1. (zamiast sesji 18 sztuk/rok a powinno być 50 sztuk/rok). W celu ujednolicenia  zapisów SIWZ i umowy poprawiono błędne zapisy i do ogłoszenia zostało dołączone prawidłowe SIWZ i wzór umowy.

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Lubasz:

DZIERŻAWA SYSTEMU DO POMIARU PRĘDKOŚCI POJAZDÓW W RUCHU LĄDOWYM (FOTORADAR) Z WYPOSAŻENIEM ORAZ SAMOCHODEM DO JEGO TRANSPORTU, KOMPUTERÓW Z OPROGRAMOWANIEM DO OBRÓBKI ZDJĘCIOWO-MANDATOWEJ, DRUKARKI LASEROWEJ ORAZ ZAPEWNIENIE OBSŁUGI TECHNICZNO- SERWISOWEJ


Data zamieszczenia: 19.10.2012 r.

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubasz, ul. B. Chrobrego 37, 64-720 Lubasz, woj. wielkopolskie, tel. 67 255 60 12, faks 67 255 64 62.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

DZIERŻAWA SYSTEMU DO POMIARU PRĘDKOŚCI POJAZDÓW W RUCHU LĄDOWYM (FOTORADAR) Z WYPOSAŻENIEM ORAZ SAMOCHODEM DO JEGO TRANSPORTU, KOMPUTERÓW Z OPROGRAMOWANIEM DO OBRÓBKI ZDJĘCIOWO-MANDATOWEJ, DRUKARKI LASEROWEJ ORAZ ZAPEWNIENIE OBSŁUGI TECHNICZNO- SERWISOWEJ

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa systemu do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu lądowym - fotoradar z wyposażeniem oraz samochodem do jego transportu, komputerów z oprogramowaniem do obróbki zdjęciowo-mandatowej oraz zapewnienie obsługi techniczno - serwisowej. 2. Przedmiot dzierżawy składać się będzie z następujących elementów: 1) urządzenie radarowe-fotoradar - 1 szt., 2) komputery wraz z oprogramowaniem do obróbki zdjęciowo-mandatowej w tym: a. komputer główny - Serwer - 1 szt. b. komputer roboczy wraz z monitorem LCD - 2 szt. c. komputer przenośny - notebook do obsługi fotoradaru - 1 szt. d. drukarka laserowa - 1 szt. e. laptop jako dodatkowe stanowisko robocze f.oprogramowanie do obróbki zdjęciowo-mandatowej 3) samochód do transportu fotoradaru - kontener - 1 szt. 3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się m.in. do: 1) przekazania Zamawiającemu do korzystania urządzenia do pomiaru prędkości z wykorzystaniem techniki cyfrowej, zwanego fotoradarem, z systemem informatycznym do przetwarzania informacji zarejestrowanej przez fotoradar; 2) świadczenia asysty technicznej i informatycznej dotyczącej korzystania z fotoradaru i systemu informatycznego; 3) pomocy technicznej i informatycznej; 4) świadczenia nadzoru nad systemem informatycznym oraz aktualizacji dostarczonego oprogramowania, do zmian ustawodawczych mających wpływ na realizację zadań związanych z korzystaniem z fotoradaru, usuwanie usterek oraz ewentualnych nieprawidłowości w działaniu systemu i sprzętu komputerowego.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.11.51.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Zamawiający nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

·      Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·      III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku . Ocena spełniania tego warunku prowadzona będzie na podstawie analizy w.w dokumentu metodą spełnia - nie spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w.w dokumentu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

 

·      III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentu załączonego do oferty. Wykonawcy są zobowiązani przedstawić wykaz usług polegających na obsłudze urządzeń kontroli radarowej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedno zamówienie polegające na obsłudze urządzeń kontroli radarowej. W sytuacji , gdy Wykonawca zamierza skorzystać z wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku, jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, ze będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ocena spełniania tego warunku prowadzona będzie na podstawie analizy w.w dokumentu metodą spełnia - nie spełnia . Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w.w dokumentu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych .

·      III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentu załączonego do oferty. Wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tego warunku prowadzona będzie na podstawie analizy w.w dokumentu metodą spełnia - nie spełnia . Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w.w dokumentu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych .

·      III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentu załączonego do oferty. Wykonawcy zobowiązani sa złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tego warunku prowadzona będzie na podstawie analizy w.w dokumentu metodą spełnia - nie spełnia . Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w.w dokumentu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych .

·      III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentu załączonego do oferty. Wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tego warunku prowadzona będzie na podstawie analizy w.w dokumentu metodą spełnia - nie spełnia . Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w.w dokumentu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych .

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·      III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

·         wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

 

 

·      III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·      oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·      aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·      aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4 albo w pkt III.5:

·      inne dokumenty

nie dotyczy

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają zmiany umowy sporządzonej z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, na zasadach określonych w Ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym na portalu Urzędu Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych, tj.: 1) zmianie może ulec przesunięciu termin wykonania zamówienia w przypadku: a. przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, b. działania siły wyższej np. klęski żywiołowej, strajki lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania usługi, c. wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie usługi - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie na piśmie i musi być potwierdzony przez obie strony, d. zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, e. wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; 2) zmianie mogą ulec terminy sesji foto-radarowych określone w miesięcznych harmonogramach; 3) zmianie może ulec planowana ilość sesji foto-radarowych. Zamawiający dopuszcza w ramach zawartej umowy zwiększenie planowanej ilości nie więcej jak o 20%; 4) zmianie może ulec podwykonawca bądź może zostać wprowadzony nowy podwykonawca- na wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego, nowy podwykonawca musi spełniać warunki określone dla pierwotnie wybranego podwykonawcy; 5) zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian).

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubasz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lubasz ul. B. Chrobrego 37 64-720 LUBASZ pok. 207.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Lubasz ul. B. Chrobrego 37 64-720 LUBASZ pok. 101.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Wójt Gminy

mgr Zbigniew Jahns

 

Dokumenty do pobrania:
fotoradar_ogloszenie_o_wynikach.pdf
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-11-21 03:25:39)
rozmiar pliku: 27.4Kb
Wzor_umowy
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-23 01:09:38)
rozmiar pliku: 70.5Kb
siwz_fotoradary
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-23 01:09:26)
rozmiar pliku: 141.5Kb
ogloszenie_o_zamowieniu
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 03:08:54)
rozmiar pliku: 255.6Kb
specyfikacja_techniczna_fotoradary
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:07:27)
rozmiar pliku: 158.5Kb
zal_nr5
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:02:46)
rozmiar pliku: 52Kb
zal_nr4
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:02:33)
rozmiar pliku: 56Kb
zal_nr3
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:02:19)
rozmiar pliku: 51.5Kb
zal_nr2
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:02:07)
rozmiar pliku: 51Kb
zal_nr1b
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:01:53)
rozmiar pliku: 175.5Kb
zal_nr1a
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:01:39)
rozmiar pliku: 54.5Kb
druk_oferty_zal_nr1
(wprowadził: Tomasz Lipski 2012-10-19 02:01:23)
rozmiar pliku: 64.5Kb

   

pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Wybory Prezydenta RP 2020

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego

Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019

Transmisje obrad Sesji Rady Gminy Lubasz

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Wybory samorządowe 2018 »

Prace Rady Gminy »

Przetargi i komunikaty »

Konkursy na stanowisko »

Ochrona środowiska »

Projekty uchwał i materiały na sesje Rady Gminy »

Przydatność wody do spożycia i do kąpieli »

Informacje o stanie mienia

Gminna ewidencja zabytków

Podstawowa kwota dotacji i statystyczna liczba uczniów »

Protokoły z kontroli

Sprawozdania budżetowe

Sprawozdania finansowe

Informacje o zgromadzeniach

Narodowy spis powszechny 2021