Pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Gminy w Lubaszu oraz w pozostałych jednostkach organizacyjnych gminy mają status pracowników samorządowych. Status ten reguluje ustawa o pracownikach samorządowych. Podstawową zmianą wynikającą z tej nowelizacji są zasady, wedle których odbywa się rekrutacja na stanowiska urzędnicze. Podstawą rekrutacji jest ogłoszenie naboru na wolne stanowiska. Oznacza to, że zarówno w Urzędzie Gminy jak i innych jednostkach organizacyjnych gminy, podania o przyjęcie do pracy przyjmowane będą jedynie w czasie, kiedy ten nabór zostanie ogłoszony. W pozostałych przypadkach wnioski będą zwracane.
Każdorazowo nabór na wolne stanowiska, zgodnie ze wspomnianą ustawą, ogłaszany będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Lubasz. Znajduje się on na stronach internetowych gminy. Adres internetowy, pod którym można znaleźć informację to www.bip.lubasz.pl
w zakładce "Konkursy na stanowisko". Dodatkowo ogłoszenia o naborze będą wywieszane na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz na tablicy ogłoszeń przed budynkiem .
Kandydaci, którzy zamierzają ubiegać się o pracę muszą spełniać określone wymagania podstawowe oraz dodatkowe. Jako podstawowe uznawany będzie zawsze poziom wykształcenia. Zawsze będzie to wykształcenie wyższe ekonomiczne, administracyjne lub prawnicze lub co najmniej rozpoczęte i kontynuowane studia na jednym z tych kierunków. W zależności od stanowiska, na które nabór zostanie ogłoszony, wymogiem może być dodatkowe wykształcenie lub posiadanie innych uprawnień. Wymogi stawiane kandydatom opublikowane zostaną w ogłoszeniu, tak samo jak i termin składania ofert. Po jego upływie nastąpi formalna kwalifikacja złożonych ofert pod względem merytorycznej zawartości oferty i jej zgodności z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu. Zarówno lista kandydatów ubiegających się o pracę jak i spełniających warunki formalne opublikowane będą w biuletynie Informacji Publicznej i wywieszone na tablicy ogłoszeń.
Z kandydatami spełniającymi wymagania przeprowadzane będzie następnie rozmowa kwalifikacyjna. Rozmowy te przeprowadza specjalna Komisja, w skład której wchodzą z reguły Wójt Gminy, Zastępca Wójta oraz Skarbnik Gminy lub inna osoba. Po przeprowadzonej rozmowie kandydat do pracy jest oceniany indywidualnie przez każdego z członków Komisji w skali od 1 – 10. Kandydatowi, który otrzyma najwyższą ilość punktów , zaproponowane zostanie zatrudnienie w pierwszej kolejności na czas próbny nie przekraczający 3 miesięcy, a następnie na czas określony .
Podobnie jak przy pierwszym etapie kwalifikacji, po podpisaniu umowy o pracę, w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 3 miesięcy opublikowane będą wyniki przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
Zachęcamy do śledzenia strony internetowej gminy, gdyż ogłoszenia o naborze będą się pojawiały w miarę jak zwalniać będą się stanowiska pracy m.in. przy przejściu pracowników na wcześniejsze emerytury.
Grażyna Graj – Zastępca Wójta