Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy w Lubaszu
Bip - Strona główna

Dane

Projekt Dobry i Przyjazny Urząd

Obsługa interesantów

Organy władzy publicznej

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Wójt Gminy

Organizacje pozarządowe

Uchwały Rady Gminy

Zarządzenia Wójta Gminy

Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej »

Rejestr działalności regulowanej

Rejestr instytucji kultury

Skargi i petycje »

Gospodarka komunalna informacja i statystyka

Plan zamówień publicznych

Konkursy na realizację zadań publicznych

Rejestr umów

Ochrona danych osobowych

Informacje o środowisku

Deklaracja dostępności

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014 » Informacja o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych
Szukaj

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014: Informacja o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych

 

 

INFORMACJE DLA WYBORCÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

W związku z wyborami do Parlamentu Europejskiego,które odbędą się w dniu 25 maja 2014 r. Urząd Gminy w Lubaszu informuje o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych, przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz.U. Nr 21,poz. 112, z późn.zm.)

 Wyborcy niepełnosprawni biorą udział w wyborach na takich samych zasadach jak pozostali wyborcy, jednakże przysługują im następujące uprawnienia: 

1.   Prawo do głosowania korespondencyjnego.

 2.   Prawo do głosowania przez pełnomocnika.

 3.   Głosowanie w lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 4.   Głosowanie przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

5.   Korzystanie z pomocy innej osoby w trakcie głosowania w lokalu wyborczym.

 

 1. Prawo do głosowania korespondencyjnego ma wyborca posiadający orzeczenie o znacznym     lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.z 2011r. Nr 127,poz.721 z późn.zm.), w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:

  a) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12. ust. 2 i niezdolności do samodzielnej egzystencji,ustalone na podstawie art.13 ust.5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych  (Dz. U.z 2013 r., poz.1440 z późn.zm.),

  b) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy       wymienionej w pkt. a,

  c) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2, ustawy wymienionej w pkt. a,

  d) zaliczeniu do I grupy inwalidów,

  e)  zaliczeniu do II grupy inwalidów, a także osoby o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.

Zamiar głosowania korespondencyjnego należy zgłosić w terminie do dnia 05 maja 2014 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w Urzędzie Gminy w Lubasz,ul.Bolesława Chrobrego 37,             64-720 Lubasz ( pokój 105) w godzinach od 7.30 – 15.30

Zgłoszenie może być dokonane:

  • ustnie w Urzędzie Gminy w Lubaszu,ul.Bolesława Chrobrego 37,64-720 Lubasz                    pokój 105- Urząd Stanu Cywilnego,
  • pisemnie na adres: Urząd Gminy w Lubaszu ,ul.Bolesława Chrobrego 37, 64-720 Lubasz,
  • faksem pod nr  67 2556462
  • formie elektronicznej na adres: lubasz@wokiss.pl

Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko imię ( imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy,oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w gminie Lubasz, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.

Do zgłoszenia należy dołączyć kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego             o  ustaleniu stopnia niepełnosprawności.Jeżeli zgłoszenia dokonano ustnie,wyborca musi odrębnie przekazać orzeczenie do Urzędu Gminy Lubasz.

W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania wraz z pakietem wyborczym nakładek na kart do głosowania sporządzonych w alfabecie Braill’a.

Wzór-załącznik Nr 1.

Wyborca, nie później niż 7 dnia przed dniem wyborów, otrzyma z Urzędu Gminy pakiet wyborczy, który zostanie doręczony wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru.Jeżeli wyborca nie może potwierdzić odbioru,doręczający sam stwierdzi datę doręczenia oraz wskaże odbierającego i przyczynę braku jego podpisu.                                                                                                                         Dodatkowe informacje uzyskać można pod numerami telefonów: 67 2556083 wew. 17,         67 2556012

 2. Prawo głosowania przez pełnomocnika mają wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, o których mowa w części dotyczącej głosowania korespondencyjnego oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 75 lat.

Głosować przez pełnomocnika można tylko w kraju.

Pełnomocnikiem może być:  

a) osoba wpisana do rejestru wyborców w gminie Lubasz co udzielający pełnomocnictwa do     głosowania,

b) osoba posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania.

 

Pełnomocnikiem nie może być:

a) osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściowej dla obwodu głosowania osoby    udzielającej pełnomocnictwa do głosowania,

a) mężowie zaufania,

c) osoby kandydujące w wyborach.

Pełnomocnictwo można przyjąć tylko od jednej osoby lub od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka itd.), zstępny (córka, syn, wnuk, wnuczka itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.

W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca udzielający pełnomocnictwa składa wniosek do Wójta Gminy Lubasz o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania.

Wzór -załącznik r 2.

Do wniosku należy dołączyć:

  • pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa                  Wzór -załącznik nr 3 
  • kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia  niepełnosprawności, jeżeli  wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał  ukończonych 75 lat.
  • kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców prowadzonym przez Gminę Lubasz.

Wniosek taki wraz z załącznikami należy złożyć najpóźniej w dniu 15 maja 2014 r.  w Urzędzie  Gminy w Lubaszu przy ul.Bolesława Chrobrego 37, w godzinach od 7.30 – 15.30.

Akt pełnomocnictwa jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy lub w innym miejscu na obszarze Gminy Lubasz, jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku o jego sporządzenie.

Wyborca ma prawo cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa. W tym celu najpóźniej do dnia 23 maja 2014 r. musi złożyć stosowe oświadczenie Wójtowi Gminy w Lubaszu.Po upływie tego teminu oświadczenie takie można złożyć obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania, tj. 25 maja 2014r. pod warunkiem,że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.Głosowanie osobiste przez wyborcę powoduje wygaśnięcie pełnomocnictwa.

Wszelkich informacji w sprawie udzielania pełnomocnictw uzyskać można pod nr telefonu             67 2556083 wew. 17, 67 2556012.

3. Głosowanie w lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wyborca niepełnosprawny może głosować osobiście w lokalu wyborczym w obwodzie głosowania właściwym dla jego miejsca zamieszkania.Może także głosować w  wybranym przez siebie lokalu wyborczym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wniosek o dopisanie należy złożyć najpóźniej w dniu 12 maja 2014 r. Urzędzie Gminy w Lubaszu  -pokój nr 105-Urząd Stanu Cywilnego  w godzinach od 7.30 – 15.30.

Wyznaczono na terenie gminy Lubasz lokal dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych tj. Obwodową Komisję Wyborczą Nr 5  przy ul. Podgórnej 8A w Lubaszu (Publiczne Gimnazjum w Lubaszu).

4. Głosowanie przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

Zamiar głosowania przy użyciu nakładek sporządzonych w alfabecie Braille’a wyborca niepełnosprawny powinien zgłosić do Urzędu Gminy w Lubaszu w terminie do dnia 12 maja 2014 r.

Zgłoszenie może być dokonane:

  • ustnie w Urzędzie Gminy w Lubaszu,ul.Bolesława Chrobrego 37, 64-720 Lubasz pokój 105- Urząd Stanu Cywilnego,
  • pisemnie na adres: Urząd Gminy w Lubaszu ,ul.Bolesława Chrobrego 37, 64-720 Lubasz,
  • faksem pod nr  67 2556462
  • formie elektronicznej na adres: lubasz@wokiss.pl

 

W zgłoszeniu należy wskazać obwód głosowania właściwy dla miejsca zamieszkania wyborcy.

5.Korzystanie z pomocy innej osoby w trakcie głosowania w lokalu wyborczym

Wyborcy niepełnosprawnemu, na jego prośbę, może pomagać w głosowaniu w lokalu wyborczym inna osoba, w tym także niepełnoletnia. Pomoc ta może mieć tylko techniczny charakter; nie może ona polegać na sugerowaniu wyborcy sposobu głosowania lub na głosowaniu w zastępstwie tego wyborcy. Dopuszczalne jest, aby na życzenie wyborcy niepełnosprawnego w pomieszczeniu za zasłoną przebywała osoba udzielająca pomocy. Osobą tą nie może być członek komisji ani mąż zaufania.

 

Dokumenty do pobrania:
Informacja_PKW_o_uprawnieniach_wyborcow_niepelnosprawnych.pdf
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2014-04-15 07:59:14)
rozmiar pliku: 216Kb
ZGODA_NA_PRZYJECIE_PELNOMOCNICTWA_DO_GLOSOWANIA_ZALACZNIK_NR_3.pdf
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2014-04-15 07:57:23)
rozmiar pliku: 724.8Kb
WNIOSEK_O_SPORZADZENIE_AKTU_PELNOMOCNICTWA_ZALACZNIK_NR_2.pdf
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2014-04-15 07:55:17)
rozmiar pliku: 865.3Kb
ZGLOSZENIE_ZALACZNIK_NR_1.pdf
(wprowadził: Andrzej Łusiewicz 2014-04-15 07:52:28)
rozmiar pliku: 190.6Kb

   

pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Wybory Prezydenta RP 2020

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego

Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019

Transmisje obrad Sesji Rady Gminy Lubasz

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Wybory samorządowe 2018 »

Prace Rady Gminy »

Przetargi i komunikaty »

Konkursy na stanowisko »

Ochrona środowiska »

Projekty uchwał i materiały na sesje Rady Gminy »

Przydatność wody do spożycia i do kąpieli »

Informacje o stanie mienia

Gminna ewidencja zabytków

Podstawowa kwota dotacji i statystyczna liczba uczniów »

Protokoły z kontroli

Sprawozdania budżetowe

Sprawozdania finansowe

Informacje o zgromadzeniach

Narodowy spis powszechny 2021