OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Wójt Gminy Lubasz działając na podstawie uchwały Nr XII/80/15 Rady Gminy Lubasz z dnia 27 sierpnia 2015 r., ogłasza drugi przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Sokołowie.
I. Przedmiotem sprzedaży jest prawo własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, składającej się z działek oznaczonych w ewidencji gruntów numerami 306/8 i 306/9 w obrębie Sokołowo o powierzchni 0,6183 ha.
II. Dla ww. nieruchomości w Sądzie Rejonowym w Trzciance Zamiejscowym Wydziale Księgi Wieczystej w Czarnkowie prowadzona jest księga wieczysta nr PO2T/00018641/8.
III. Przeznaczenie nieruchomości: nieruchomość usytuowana jest na terenie dla którego brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubasz stanowi teren rolniczy.
IV. Ograniczenie w przetargu polega na tym, że mogą brać w nim udział tylko osoby posiadające tytuł własności do nieruchomości sąsiednich oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki numer 304 i 307 w obrębie wsi Sokołowo. Powyższe ograniczenie wynika z faktu, że działki przeznaczone do sprzedaży nie posiadają odpowiedniego dostępu do drogi publicznej.
V. Nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią.
VI. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100).
VII. Otwarcie przetargu nastąpi w dniu 28 grudnia 2015 r. o godzinie 10.00 w sali nr 04 Urzędu Gminy w Lubaszu, ul. Bolesława Chrobrego 37.
VIII. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest:
1. Zgłoszenie w terminie do dnia 23 grudnia 2015 r. uczestnictwa w przetargu przez właściciela nieruchomości sąsiedniej wraz z okazaniem dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa własności do nieruchomości wymienionych w pkt. IV, przy czym
w przypadku współwłasności koniecznym jest zgłoszenie się wszystkich współwłaścicieli. Zgłoszenia należy dokonać i dokumenty złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Lubaszu przy ul. Bolesława Chrobrego 37, pok. Nr 205.
2. Wpłacenie wadium w wysokości: 2500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) na konto Urzędu Gminy w Lubaszu nr 26895100091300 217620000010. Wpłaty wadium należy dokonać do dnia 23 grudnia 2015 r., przy czym liczy się termin faktycznego wpływu ww. kwoty na konto (ostateczny termin wpływu: 23 grudnia 2015 r.),
3. złożenie pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami przetargowymi i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
4. złożenie pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia procedury sprzedaży nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774 ze zmianami) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1490),
5. okazanie dowodu tożsamości,
IX. Lista osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Lubaszu nie później niż w dniu 24 grudnia 2015 r.
X. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne.
XI. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
XII. Wpłacone wadium podlega:
1. zaliczeniu w poczet ceny nabycia nieruchomości - w przypadku wygrania przetargu,
2. przepadkowi - w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy sprzedaży, w terminie określonym przez organizatora przetargu,
3. zwrotowi - uczestnikom, którzy przetargu nie wygrają.
XIII. Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 782 ze zmianami) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tDz. U. z 2014 r. poz. 1490).
XIV. Koszty związane z zawarciem umowy sprzedaży ponosi Nabywca nieruchomości.
XV. Uczestnik przetargu może w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Wójta Gminy Lubasz.
XVI. Termin poprzedniego przetargu: 27 listopad 2015 r.
Dodatkowe informacje odnośnie przetargu można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy w Lubaszu przy ul. Bolesława Chrobrego 37, pok. 205, tel. (67) 256 60 12 wew. 25
Lubasz, 27 listopada 2015 r.